Over Groei & Bloei

Groei & Bloei is een vereniging van liefhebbers van tuinen en tuinieren. De vereniging bestaat uit 130 afdelingen door heel Nederland en BelgiĆ«, elk met een eigen bestuur. Zij organiseren door het jaar heen activiteiten, variĆ«rend van lezingen en workshops tot excursies en korte reizen naar mooie tuinen.

Groen doet goed. Dat zijn we ons gelukkig steeds meer bewust. Een groene omgeving bepaalt voor een belangrijk deel de beleving van een straat, een wijk, een school, een winkelcentrum, een stad. Ook de individuele tuin- of balkonbezitter draagt bij aan een groene, duurzame leefomgeving. Door het delen van de vele ervaringen en kennis die bij Groei & Bloei beschikbaar is maken we Nederland steeds groener!

Groenkennis bevorderen
Bij de landelijke vereniging Groei & Bloei verrijk je jouw kennis over tuinieren aan de hand van filmpjes, de Groenadviesdienst, Tuinkalender en (internationale) tuinreizen, lezingen, open tuinen, tuinkeuringen, tentoonstellingen, plantenruilbeurzen, etc.

Lokale afdelingen
Ook lokale afdelingen bieden hun leden allerlei mogelijkheden. Ze vormen een platform om andere groenliefhebbers te ontmoeten, te experimenteren, ervaringen uit te wisselen, van elkaar en van deskundigen te leren, samen creatief met groen en bloemen bezig te zijn en activiteiten te ondernemen. Als bindend element ontvangen alle leden het toonaangevende tuintijdschrift Groei & Bloei.

Groei & Bloei Waterweg-Noord
Groei & Bloei Waterweg-Noord is zo'n lokale afdeling. Groei & Bloei Waterweg-Noord organiseert allerlei activiteiten: excursies, workshops, lezingen, stekkenmarkten en Open Tuinen. Leden en belangstellenden ontvangen regelmatig per e-mail een nieuwsflits met informatie over die groene activiteiten.

Genoeg redenen om lid te worden van Groei & Bloei:

• 10x Groei & Bloei thuis in de bus
  • Groei & Bloei-tijdschrift gratis op je tablet
  • Korting op excursies, lezingen en andere groene activiteiten.
  • Korting bij tuincentra, kwekerijen, tuinen, parken en evenementen
  • Handige ledenpas-app voor op je smartphone of tablet
  • Korting op bloemschiktijdschrift Fleur Creatief.
  • Je bent automatisch lid van de leukste groenvereniging. In dit geval de lokale afdeling Groei & Bloei Waterweg/Noord. Dat verplicht je tot niets! Natuurlijk is het leuk als je meedoet aan de activiteiten.
  • Excursies naar prachtige tuinen die alleen voor Groei & Bloei opengaan.
  • Workshops en lezingen op verschillende niveaus.
  • Je deelt je hobby met andere tuinliefhebbers, persoonlijk of via het forum op internet.
  • Je ontvangt regelmatig een nieuwsflits van Groei & Bloei met allerlei informatie en nieuwtjes.
  • Gratis gebruik van de Groei & Bloei groenadviesdienst.
  • Je steunt een vereniging die zich zonder winstoogmerk inzet voor de belangen van hobbytuiniers.

Nog vragen? Neem contact op met ons secretariaat

Overtuigd? Word lid!